فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 قابل تعویض میباشد و برای بهبود عملکرد توصیه میشود به صورت یکبار درمیان تعویض شود. در این صورت هر 80،000 کیبومتر باید فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 تعویض شود.
نوع گیربکس اتوماتیک برلیانس H330
گیربکس اتوماتیک نصب شده بر روی برلیانس H330 گیربکس چهار سرعته AT ساخت شرکت پاورتک کره میباشد. این مدل گیربکس یکی از بهترین گیربکس های نصب شده بر روی خودرو های چینی موجود در بازار ایران به حساب می آید.
ایراد تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 به صورت دستی
اگر بخواهیم تعویض روغن به شکل دستی انجام شود، تقریبا نصف آن خارج و نیمه دیگر داخل توربین باقی میماند. در این حالت به حدود 2.5 لیتر روغن گیربکس اتوماتیک احتیاج خواهیم داشت. در این صورت تمامی روغن موجود در گیربکس تخلیه نمیشود و منجر به کاهش کارایی روغن گیربکس تزریق شده میشود که در نتیجه آسیب متوجه گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 خواهد شد.
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 با دستگاه
در این نوع از تعویض روغن، هنگامی که موتور ماشین روشن است، با استفاده از دستگاه - که عملکردی کاملا شبیه به دیالیز خون دارد - و با کمک دو عدد شلنگ متصل به گیربکس، عمل تخلیه ی روغن قدیمی و تزریق روغن نو انجام میگیرد.
شایان ذکر است که در این حالت از تعویض روغن، تمامی روغن موجود در گیربکس اتوماتیک کاملا تخلیه می شود. در این شیوه به حدود 6 لیتر روغن گیربکس جهت انجام تعویض روغن با دستگاه نیاز داریم.
گنجایش روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330
حجم روغن مورد استفاده در برلیانس H330 برابر با 4.9 لیتر است و جهت تعویض با دستگاه به 6 لیتر روغن نیاز است.
زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330
زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 هر 40،000 کیلومتر میباشد.
روغن مناسب گیربکس اتوماتیک برلیانس H330
با توجه به نوع گیربکس و توصیه شرکت سازنده، بهترین روغن جهت استفاده در گیربکس برلیانس H330، روغن با فرمول SPIII میباشد.
تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330
فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 قابل تعویض میباشد و برای بهبود عملکرد توصیه میشود به صورت یکبار درمیان تعویض شود. در این صورت هر 80،000 کیبومتر باید فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 تعویض شود.
ایرادات ناشی از کثیفی یا از بین رفتن خاصیت روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330
زمانی که درحال کار با دست دنده و تغییر وضعیت ازP به R، از R به N یا از N به D هستیم، خیلی از لگدها و ضربه های ریزی که احساس میشود میتواند ناشی از کثیفی روغن باشد. در واقع امکان از بین رفتن خاصیت روغن وجود دارد. در نتیجه اگر ایراد از کثیفی روغن باشد، با تخلیه کامل و تعویض آن، نقص بر طرف خواهد شد.
ارسال نظر